Jesienna kuchnia – właściwości dyni

Dynia to warzywo dyniowate kojarzone u nas głównie za sprawą pestek, Halloween i zup kremów. Sprawdzamy, jakie ma właściwości odżywcze i zdrowotne.

Dynia ma bardzo mało kalorii – 100 g świeżego miąższu ma zaledwie ~32 kcal. Inaczej jest zaś z wartościami odżywczymi. Dynie pomarańczowe zawierają karoten – im bardziej pomarańczowa dynia, tym więcej ma tego składnika. W dyni znajdziemy również witaminy A, B1, B2, C, PP, a także cenne składniki mineralne. Choć spożywania dyni nie poleca się diabetykom (zawartość cukru), to bez obaw sięgać po nią powinny osoby cierpiące na miażdżycę, stwardnienie tętnic, nadciśnienie tętnicze, niewydolność nerek, serca lub wątroby.

Spożywanie dyni działa korzystnie przede wszystkim na wzrok, pracę serca i pracę układu trawiennego. Dzięki regulacji przemiany materii, jedzenie dyni ma działanie oczyszczające, jest cennik składnikiem dla osób stosujących diety.

Dzięki zawartości cynku, który uważany jest za “męski pierwiastek”, równie często po dynię powinni sięgać panowie. Cynk zawarty w dyni pomaga chronić prostatę i pomaga zachować wszystkie funkcje seksualne, wspomaga także żywotność plemników. Pary starające się o dziecko oraz przyszli ojcowie powinni wprowadzić dynię do diety, szczególnie jesienią.

Co ciekawe, miąższ dyni z powodzeniem mogą stosować kobiety w ciąży by zwalczyć mdłości.

Tagi:
,
Jesienna kuchnia – właściwości dyni

Czym jest apiterapia?

Jesienna kuchnia – właściwości dyni

Jak zachować dobry nastrój w deszczowy dzień?

Nowszy wpis