Walczymy z bólem mięśni!

ból_mięśni_Dr_nona_porady

Ból mięśni

Przyczyn występowania bólu mięśni jest bardzo wiele. Objaw ten nie jest specyficzny, przez co często jest ignorowany. Najczęściej powodem dyskomfortu jest nadmierny wysiłek fizyczny u osób, które przez jakiś czas nie trenowały lub nie rozgrzały odpowiednio mięśni przed treningiem. W takim wypadku przyczyną bólu jest nagromadzenie się kwasu mlekowego w tkance mięśniowej, czyli tak zwane zakwasy.

 

Przyczyny

Bóle mięśni, a także stawów mogą sygnalizować pojawienie się choroby. Infekcje, schorzenia układu mięśniowego oraz choroby ogólnoustrojowe, ponadto mogą być powodem bólu przewlekłego. Często bólowi towarzyszy rozwój stanu zapalnego, który pojawia się wskutek skręcenia, zwichnięcia czy stłuczenia. Występuje wtedy odczyn zapalny, który jest naturalnym systemem obronnym na zaistniałe uszkodzenia. Ból może towarzyszyć także przy chorobach zwyrodnieniowych układu kostno- stawowego. Powstaje w wyniku ucisku na nerwy czy też podrażnień zakończeń nerwowych. Dodatkowo może pojawić się zaczerwienienie i obrzęk oraz zmniejszona ruchliwość stawów, czyli ograniczona motoryka.

Orzechy_magnez_na_ból_mięśni

Jak walczyć?

Po pierwsze zadbaj o swoją dietę! Tak, brzmi to mało przekonująco, ale unikanie tłuszczów zwierzęcych oraz wprowadzenie znacznej ilości owoców i warzyw do swojej diety wpływa na nasze samopoczucie. Ono z kolei jest potrzebne, aby nie dać się przytłoczyć psychicznie ciągle trwającemu stanu dyskomfortu. Spożywanie odpowiednich produktów dodaje sił do walki i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie organizmu. Jeśli bólowi towarzyszą także skurcze mięśni, wskazane jest dostarczanie organizmowi magnezu, potasu i wapnia.

Magnez znajdziemy na przykład w kaszy gryczanej, wodzie Muszynianka, pestkach dyni, szpinaku, soi i mące pełnoziarnistej. Potas jest obecny na przykład w szpinaku, soi gotowanej, brukselce, kalarepie, jarmużu i pomidorach. Wapń natomiast to między innymi mleko, maślanka, kefir, ser żółty, figi, migdały i orzechy laskowe

 

Pomocne środki

Przy łatwym dostępie do porad w Internecie, a także różnego rodzaju źródeł informacji (wliczając to znajomych, którzy przecież zawsze wiedzą najlepiej ; ) możemy sami dokonać wyboru odpowiedniej nam metody leczenia. Maści, żele przeciwbólowe, kompresy i plastry rozgrzewające oraz tabletki przeciwbólowe dają szerokie pole wyboru. Niestety nie wyeliminują one przyczyny bólu, ale przyniosą ulgę i umożliwią sprawne działanie organizmu do czasu zregenerowania się organizmu. Pomocne w takich sytuacjach są zimne okłady, a następnie ciepłe kompresy i kąpiele. Poprzez rozszerzenie naczyń krwionośnych w ten sposób, odżywiane są tkanki. Rozciąganie i masowanie obolałych części ciała także przynosi ulgę. Należy zwrócić uwagę na bóle utrzymujące się przez tydzień, wtedy należy skonsultować się z lekarzem.

Kosmetyki_dr_nona_na_ból_mięśni

Nasze sposoby na ból mięśni

Dla wielbicieli maści, kremów i balsamów polecamy (kliknij w nazwę produktu aby przeczytać o nim więcej) krem dynamiczny oraz kompresy z morza martwego, również w sportowym zestawie Go4it, kompleksowo dbającym o osoby ćwiczące.

W formie ciepłych kąpieli polecamy kwartet soli  (zwłaszcza sól lawendowa) oraz solaris dodawany do kąpieli. Na co dzień natomiast, dbaj o siebie i bliskich sięgając po suplementy diety działające od wewnątrz organizmu takie jak reumoseen. Łagodzi bóle reumatyczne, wspomaga przemianę materii oraz leczenie układu kostnego i mięśniowego.

Walczymy z bólem mięśni!

Fitmania, na czym polega?

Walczymy z bólem mięśni!

Liczne efekty jazdy na rowerze

Nowszy wpis