Jak sobie radzić z alergią na pyłki?

co na alergię? dr nonaJeżeli:
– jesteś jedną z tych osób, które mają dosyć wiosny.
– jesteś zmęczony walką z dokuczliwymi objawami alergii.
– szukasz naturalnych rozwiązań na alergię.
To ten wpis jest właśnie dla Ciebie!

„Alergia to skłonność do nadmiernego reagowania na powszechnie występujące substancje niewywołujące reakcji u ludzi zdrowych.”

Organizm człowieka traktuje nieszkodliwe cząsteczki (np. składniki mleka, pyłki roślin czy roztocza kurzu domowego) jako wroga, w następstwie zaczyna się bronić. Skutkuje to powstaniu stanu zapalnego na skórze, w drogach oddechowych, spojówkach oczu, a nawet w przewodzie pokarmowym.

Uczulenie można podzielić na kilka kategorii: łagodne i umiarkowane, sezonowe i całoroczne, okresowe i przewlekłe, wziewne (np. pyłki, roztocza), kontaktowe (czyli skórne) czy pokarmowe (np. orzechy, laktoza).

Co pomaga na alergię na pyłki?

1. Przystosuj swoje mieszkanie

Jest to miejsce, gdzie spędzasz dużo czasu więc należy zadbać o to, aby kontakt z alergenem ograniczyć właśnie w tym miejscu.

  • Mieszkanie wietrzyć najlepiej późnym wieczorem, gdy pyłki już opadną lub po deszczu.
  • Gęsto tkane firanki w oknach zatrzymują pyłki. Nawilż je np. za pomocą spryskiwacza z wodą, aby efekt był mocniejszy.
  • Pranie susz w warunkach domowych- nie wystawiaj go na zewnątrz.
  • Często zmieniaj pościel i także jak w przypadku ubrań, staraj się nie suszyć jej na zewnątrz.
  • Regularnie sprzątaj, zwłaszcza myj podłogi i ścieraj kurze na mokro.
  • Unikaj pracy w ogrodzie, zwłaszcza koszenia trawy. Takie zadania można śmiało zlecić osobom, które zajmują się tym zawodowo.

2. Bądź na bieżąco z kalendarzem pyleń roślin

  • Unikaj wysiłku fizycznego na zewnątrz w czasie dużego pylenia roślin.
  • Jeśli jesteś fanem uprawiania sportu, skup się na sportach w pomieszczeniach zamkniętych jak pływanie, tenis czy piłka halowa.
  • W czasie zwiększonego pylenia roślin na które jesteś uczulony, staraj się jak najmniej wychodzić z mieszkania, unikaj spacerów zwłaszcza po lasach i łąkach.

3. Zwracaj uwagę na pogodę

  • Suche słoneczne dni nie są dobra porą na spacer dla osób z alergią. W takich warunkach pyłki są znacznie bardziej agresywne niż zazwyczaj, a w połączeniu z ostrymi promieniami słońca mogą stać się nie do zniesienia. Zwłaszcza w samo południe, wieczór i popołudnie są znacznie bardziej przyjazną porą dla alergików.
  • Jeśli złapie Cię deszcz, postaraj się przeczekać kilka jego pierwszych minut w pomieszczeniu (sklep czy restauracja). Pyłki nagromadzone w wyższych partiach powietrza są spłukiwane na ziemię najintensywniej podczas pierwszych chwil deszczu.

4. Używaj dodatkowych zabezpieczeń ciała

  • Używaj okularów. Przeciwsłoneczne, korekcyjne czy „zerówki” chronią Twoje oczy przed pyłkami, a także słońcem i wiatrem, które wzmagają łzawienie, uczucie pieczenia i zaczerwienienie oczu. Staraj się także nie przecierać oczu, w ten sposób pyłki z dłoni przenoszą się wprost do oka.
  • Zaopatrz się w nakrycie głowy ponieważ duża część pyłków zbierają się właśnie we włosach.
  • Przed wyjściem, smaruj kremem lub wazeliną okolice nosa.
  • Po przyjściu do domu zmień ubranie na „domowe”, a nawet skorzystaj z szybkiego prysznicu, aby zmyć z ciała wszelkie pyłki.

5. Dbaj o siebie

  • Pij dużo płynów. Nawilżone śluzówki reagują łagodniej na alergeny niż gdy wysuszone.
  • Stosuj nawilżające krople do oczu. Zwłaszcza, gdy spędzasz sporo czasu przed ekranem.
  • Stosuj również płukanki do nosa. Na przykład preparaty z roztworem soli fizjologicznej, które oczyszczą Twoje śluzówki z pyłków. Płukanie najlepiej wykonywać po wyjściu na zewnątrz.
  • Ogranicz spożycie cukrów i tłuszczy, które niekorzystnie wpływają na równowagę bakteryjną w jelitach. Przy zastosowaniu się do zaleceń, reakcja alergiczna będzie znacznie łagodniejsza, a funkcje obronne organizmu się wzmocnią.
  • Jedz dużo jabłek i czosnku, a także włącz do diety olej z czarnego kminku który działa przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie i antyseptycznie.

co na alergie dr nona

Dr. Nona poleca

W trosce o górne drogi oddechowe warto stosować suplement diety Pulmoseen. Selen zawarty w kapsułkach podnosi odporność, a Cynk, Beta-karoten, Witamina E i C, Babka lancetowata, czy DL-metionina pomagają w chorobach górnych dróg oddechowych jak zapalenie jamy nosowej, zatok, migdałków oraz gardła. Dobrym wyborem będzie również Phase-9. Poprzez regulację metabolizmu cukrów i białek również przyczyni się do poprawy jakości życia alergików. Dodatkowo dostarczy naszemu organizmowi substancje takie jak: witamina B5, B6, H, cynk, L-tryptofan, L-cysteinę oraz DL-metioninę.

Zapraszamy do zapoznania się z właściwościami produktów na naszej stronie www.sklep.edrnona.pl

Jak sobie radzić z alergią na pyłki?

Jak wybrać olej z czarnuszki?