Co pomoże na wiosenne przesilenie?

Wiosenne przesilenie -prawda czy mit?

Ciężko rozważyć przesilenie wiosenne w kategoriach choroby. Wiele osób rozpatruje to jako zjawisko występujące o określonej porze roku przez 2-3 tygodnie w okresie marca/kwietnia. Z kolei inni twierdzą, że taka fenomena, w ogóle nie istnieje.

Objawy przesilenia wiosennego:

  • ospałość,
  • apatia,
  • drażliwość,
  • obniżenie aktywności fizycznej,
  • zwiększona łamliwość paznokci,
  • bóle głowy i mięśni,
  • wzmożone skurcze mięśni,
  • brak motywacji, zaburzenia nastroju,
  • wypadanie włosów.

Prawdopodobne przyczyny:

  • zwiększenie się promieniowania słonecznego w stosunku do poprzedniej pory roku (w zimie promieniowanie to jest najmniejsze). Nagły zastrzyk słońca może powodować rozregulowanie naszego zegara biologicznego. Skutkuje to zwiększeniem się naszego metabolizmu i zaburzeniu gospodarki hormonalnej,
  • niedobór składników mineralnych. W zimie nie dostarczyliśmy organizmowi potrzebnych minerałów, a skumulowany efekt tych braków daje o sobie w końcu znać właśnie w czasie wiosny,
  • skok temperaturowy pomiędzy zimą a wiosną.

Jak zaradzić wiosennemu przesileniu?

  • Stosuj odpowiednią dietę. Jeżeli podczas zimy i wiosny brakuje w naszym jadłospisie świeżych warzyw i owoców, to staraj się wspomagać organizm naturalnymi suplementami, które dostarczą niezbędnych składników mineralnych,
  • wyjdź z domu! Wiosną pogoda może nie zawsze zachęca do wyjścia, ale warto przewietrzyć się, chociaż na chwilę. Odrobina ruchu pozytywnie wpłynie na organizm oraz samopoczucie. Trening na siłowni czy proste ćwiczenia w domowym zakątku również przyniosą pozytywne efekty,
  • śpij 🙂  Kto z nas tego nie lubi? Staraj się trzymać rytm dnia i kłaść się spać w przyzwoitych godzinach,
  • nawadniaj się. W wyższej temperaturze człowiek potrzebuje więcej nawodnienia, dlatego ilość wypijanych płynów powinna się zwiększyć w stosunku do ilości przyjmowanej zimą.

Dr Nona poleca

W dostarczeniu niezbędnych witamin i minerałów niewątpliwie pomogą suplementy diety. Swoje zastosowanie, szczególnie znajdzie tutaj Goldseen, który oprócz wapnia, żelaza, jodu czy magnezu, dostarczy również witaminy D3, H, C, A, E i wiele innych. Dla osób szczególnie wycieńczonych psychicznie polecamy kąpiele w soli z Morza Martwego. Dostępnej w opakowaniu zbiorczym, ale także pojedynczych słoiczkach. Na tę porę roku idealna będzie sól Lawendowa i Rumiankowa.

Co pomoże na wiosenne przesilenie?

Aloes w doniczce, dlaczego warto go mieć?

Co pomoże na wiosenne przesilenie?

Ogródek wertykalny, czyli pionowy ogród

Nowszy wpis